Retourbeleid Or Montre
Voor Or Montre bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf de dag van aflevering. Een zichttermijn betekent dat u het product mag bekijken. Houdt er rekening mee dat een artikel niet meer geretourneerd mag worden als u het product gedragen heeft.
Controleer alstublieft direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we u vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden.
Bent u niet tevreden over het artikel, dan kunt u het retourneren. U bent zelf verantwoordelijk voor de retourprocedure. Dit betekent dat de retourkosten voor eigen rekening zijn. U dient binnen 14 dagen aan te geven dat u uw bestelling herroept, waarna u nog eens 14 dagen de tijd heeft om uw bestelling naar ons te retourneren. Hierna is het niet meer mogelijk uw bestelling te retourneren, tenzij dit voorafgaande van de bestelling met één van onze medewerkers is besproken. U kunt het artikel retourneren:
- binnen de zichttermijn van 14 dagen.
- als het artikel compleet is in de – voor zover redelijkerwijs mogelijk – originele staat en fabrieksverpakking.
- aangetekend terugsturen (handtekening voor ontvangst) via een verzender, bijvoorbeeld PostNL. Volgens de algemene voorwaarden van Thuiswinkel is dit niet verplicht, aangezien de verantwoordelijkheid van het verzenden bij u ligt. Echter is onze ervaring dat het beter is om een retourpakket aangetekend te versturen, aangezien bij PostNL (of andere verzenders) in een enkel geval een pakket kwijt kan raken. Wanneer u aangetekend verstuurt bent u verzekerd tegen het kwijtraken van pakketten en wordt een vergoeding uitgekeerd door PostNL wanneer het pakket toch onverhoopt kwijt raakt. De kosten voor de retourzending zijn voor uw rekening.
Sommige artikelen kunt u niet retourneren. Het gaat dan om:
- Producten waarin op verzoek gegraveerd is
- Producten die op speciaal verzoek gemaakt zijn, zoals trouwringen
- Producten die op maat gemaakt zijn – Let op: Indien wij ingekorte horloges retour ontvangen brengen wij 15 Euro in rekening om het bandje weer in originele staat te brengen. De schakels moeten dan meegestuurd worden. Indien wij deze niet ontvangen, dan kunnen we het horloge niet retour nemen.
- Producten die overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast
- Producten met draagschade kunnen wij niet retour nemen.
U kunt uw bestelling retourneren naar:
Or Montre
Herenweg 169a
3645 DK Vinkeveen
RETOUR EN RUILEN
U kunt uw retour of ruiling per mail aanmelden.
Retour
Meld uw retour aan per mail, en stuur het pakketje zoals hierboven vermeld aan ons terug. U dient het pakketje wel te frankeren.
Wanneer uw bestelling via pakketpost is verzonden, raden wij altijd aan deze ook als pakket naar ons te retourneren om beschadigde artikelen te voorkomen. Als klant bent u zelf verantwoordelijk voor het veilig verzenden van uw pakket. Wanneer het artikel tijdens de retourverzending beschadigd, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld.
Aankondiging van uw retour
Download het modelformulier voor retouren.
U kunt dit Modelformulier gebruiken om binnen 14 dagen na de dag van levering aan ons aan te geven dat u de aankoop wenst te ontbinden. Dit formulier dient u dan in te vullen en aan ons te e-mailen naar info@ormontre.nl.
Na deze melding heeft u nogmaals 14 dagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen.
Beoordeling van uw retour
Binnen de zichttermijn heeft u het recht uw aankoop te beoordelen, zoals u dat in een winkel ook zou doen. Echter, als blijkt dat het aan ons teruggestuurde artikel voor andere doeleinden is gebruikt, bijvoorbeeld het dragen ervan, en dat ten gevolge hiervan draagschade is ontstaan, dan bestaat de kans dat eventuele waardevermindering in rekening wordt gebracht. Als blijkt dat de schade een waardevermindering van 100% ten gevolg heeft, dan kan Or Montre besluiten terugbetaling te weigeren. In dat geval kunt u ervoor kiezen om het artikel op uw kosten door ons aan u te laten terugsturen.
Terugbetaling van gemaakte kosten
Terugbetaling geschiedt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding van de koop. U krijgt alle gemaakte kosten vergoedt, behalve de kosten voor het retourzenden. Deze kosten zijn voor uw rekening, tenzij het toegestuurde product beschadigingen bevatte of u het verkeerde artikel heeft ontvangen. In dat geval zullen wij de door u gemaakte verzendkosten achteraf aan u vergoeden. Hiermee voldoet Or Montre aan de Nederlandse Wet.
Verzendwijze van uw retour
Or Montre adviseert om retourzendingen aangetekend te versturen. Bij voorkeur met Fedex. Dit is geen verplichting, dit is een advies. U bent als klant zelf verantwoordelijk voor het veilig aankomen van uw pakketje bij Or Montre, dus aangetekende zendingen geven dan meer zekerheid.
Verwerkingstijd van uw retour
De retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld, zodra wij uw retour zending behandelen ontvangt u bericht per e-mail. Verwerking kan tot maximaal 14 dagen in beslag nemen. Indien u wilt weten of uw retour pakketje bij ons binnen is gekomen adviseren wij u de track-en-trace code van uw zending te controleren op: https://www.internationalparceltracking.com/ Als daar wordt aangegeven dat wij uw pakketje in ontvangst hebben genomen kunt u er vanuit gaan dat uw retourzending zo spoedig mogelijk verwerkt wordt.
Ruilen
Meld uw ruiling aan per mail, tijdens het aanmelden van uw ruiling kunt u direct aangeven voor welk artikel u het te retourneren artikel wenst te ruilen. Let erop dat u de juiste kleur en/of maat aangeeft. Wij maken de nieuwe order dan bij afhandeling van uw retour direct in orde. Mocht er een prijs verschil zijn, betalen wij dit of terug of wij zullen u een verzoek tot bij betaling sturen via de e-mail. Als wij uw betaling ontvangen hebben zal deze order verder afgehandeld worden.
Verkeerd artikel ontvangen
U kunt dezelfde procedure aanhouden als een normale retour, maar tijdens het aanmelden aangeven dat het om een verkeerd geleverd artikel gaat. Mocht een artikel geruild worden door een fout van Or Montre of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.
Defect artikel
Heeft u een defect of beschadigd artikel ontvangen? Neem dan z.s.m. contact met ons op.
Retourlabel
Wanneer u een defect of beschadigd artikel heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met onze winkel, wij verzoeken u foto’s te maken van het beschadigde pakket/artikel. Wij verzorgen de ophaling van uw pakket middels Fedex. Mocht na ontvangst van uw pakket blijken dat u onterecht een retourlabel heeft ontvangen, brengen wij de pakketkosten volgens Fedex tarieven bij u in rekening. Dit wordt in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.
KLACHTEN EN GESCHILLEN
Heeft u een klacht over onze dienstverlening? Dan horen wij dit graag. U kunt met uw klacht/geschil ook terecht bij het Europese online geschillenplatform (ODR). Wij verwijzen u in dit geval door naar de volgende pagina: http://ec.europa.eu/consumers/odr/